Fani

Ben ölümü hiç bilmiyorum mesela. Hiç yakından tanımadım kendisini. Bazen bilinçli olmak üzere, çok defalar da yaklaştım halbuki. Bir kere araba çarptı, bir keresinde de kafa üstü betona düştüm. Birisinde de çok küçükken boğazıma süpürge teli kaçmış, boğuluyormuşum. Gerçek. Ama yine de tanımıyorum ben ölümü. Tanıyamıyorum.

Bu tanımayış, hemen hemen hiçbir yakınımın ölümüne şahit olmayışımdan kaynaklı galiba. Büyükbaba ve annelerimi hatırlamıyorum bile, onun dışında da kimse vefat etmedi yakın çevremde. Yalnızca bir keresinde, çok sevdiğim bir abimin yegâne oğlu göçmüştü, gencecik. O zaman çok üzülmüştüm, ama yine de ateş tam olarak benim ocağıma düşmemişti.

Benim merakım var arkadaş bu “ölüm” denen şeye karşı. Var gerçekten. İlginç bir olgu bence. Misal, zıttı olan “doğum”, bir olay değil aslında insanlar için, her şeyin halihazırdaki başlangıcı. Onu hayal etmek daha zor, hani Tanrı için “ezelden beri var” denir ya, onun gibi. İnsanın kendi doğumu insana algılanabilir bir şey olarak görünmez.

Ama ölüm öyle mi.. Ölüm bir yolun sonundaki duvar gibi, üstelik yolun uzunluğu da belirsiz, önü görünmüyor. Arkası ise tamamen muamma. İşte ben en çok o “arkasını” merak ediyorum. Ne var ki orada? Kocaman yeşil bir bahçe mi? Yoksa hiçlik mi? Evrenin sınırını, sonunu hayal etmek gibi bir şey. Ama ölümün ardını öğrenmenin yolu var elbet.. Ölmek.

Gerçi arkadaş, o da büyük risk tabi.. Ya hiçbir şey yoksa? Yapılan deney tamamen işe yaramaz olur. Ha ardında bir şeyler varsa bile, o deneyi kimseyle paylaşamayacak olmak enteresan.

Yine de ölümün insan hayatındaki yaptırımı, benim çok hoşuma gidiyor. Yani orada, uzaklarda bir yerlerde olduğunu bilmek garip bir his.

Soğuk savaş dönemini hatırlar mısınız? Ben hatırlamam, daha yaşım ne, başım ne.. Ama bilirim. Soğuk savaşın mantığı şudur, risk faktörü yönetimi. İki kutuplu bir dünya vardır, yani iki büyük güç, onlar da sürekli silahlanıp dururlar. Nükleer nükleer hem de.. İkisinin de elinde yüzlerce silah vardır belki ama, zaten on tanesi yetecektir tüm dünyayı yok etmeye. İşte bu korku ve risk faktörü, soğuk savaşı doğurur. Yani soğuk savaş aslında savaşma ihtimalidir. Sadece ihtimal.

Ölüm de Tanrı ile insan arasındaki soğuk savaş gibi sanki. Silah yarışı.

Öyle büyük yaptırımları var ki ölümün.. Eğer o olmasaydı, yani bir zaman limiti; hadi, pek yaygın iğrenç halkla ilişkilerci şekilde söyleyelim, ‘deadline’ olmasaydı, şu anki gibi olur muydu herhangi bir şey? Herhangi bir yaşamaklık? Yapmamız gereken, kendimiz için yapmamız gereken birçok şeyi yapar mıydık? Pek sanmıyorum..

Yine de çoğumuz, mesela en başta da ben, hiç ölmeyecekmişiz gibi yaşıyoruz. Ne kadar saçma.. Sanki o duvar hiç önümüze çıkmayacak, sanki bu yok hiç bitmeyecekmiş gibi. Sanki ertelediğimiz şeyleri yapmaya çok vakit var gibi. Sanki onları bir gün yapacakmışız gibi..

Tam da bu noktada, bu duruma bir çözüm getireceğimi sanıyorsanız, elbette ki çok yanılıyorsunuz.. Zira benim kendi merhemim olsa sürerdim muhtelif yerlerime. Yok.

Lâkin sadece şunu belirtmek isterim ki, hayat kısa, kuşlar uçuyor.. ♣

Fani” üzerine 2 yorum

  1. >Ben de ahkam kesecek değilim zira aynen senin gibi ben de çok yakınımdan birini kaybetmedim. En yakın sayılacaklar dayım, dedem ve babannemdi ama nedense beklediğim ya da beklenen tepkiyi vermedim. Aslında en çok etkileyenler genç ölümler oluyor, çok yakın olmasak da bunu örnekleriyle son bir yıl içinde bir kaç kez karşılaştım ve işte onlar üzerine yazdığım yazılar:http://evrenoykuleri.wordpress.com/2010/05/24/kinaliadanin-dort-delikanlisina/http://evrenoykuleri.wordpress.com/2010/06/02/gogun-yuzu-gulecek/http://evrenoykuleri.wordpress.com/2011/01/11/yurek-boslugu/…Bana gelince, bir kez kafama koca bir cam düşüyordu kaldırımda yürürken, santim farkıyla kurtardım paçayı. Bu benim bildiğim tabi, kimbilir neler atlatmışımdır. Ama son olarak diyorum ki, pek kafayı bozmayalım bu ölüm meselesiyle, bilinmez merak uyandırıyor orası kesin ama uzun ömürlerimiz olsun dileğimi gönderiyorum evrene. :)

Bir Cevap Yazın

