Zamansızlık

Hani evrim sürecinde kullanılmayan uzuvlar körelir ve sonunda da yokolur ya; nicedir ben de zaman denilen şeyi kullanmaya kullanmaya unuttum, körelttim. Değişik oldu.

Zaman mefhumunu kaybetmek gerçekten garip. Yaklaşık bir ay önce, tamamen kendi halt etmem dolayısıyla, uyku düzenimin bozulmasıyla başladı her şey. Hemen her gün gece 4-5 arası yatmaya başladım. Sonra da bu 4-5, sabahlara dek ulaştı. Tamam, sabahlamayı her zaman çok sevdim ama, misal sabah saat 8’de yatağa girince de akşamüstü 4 civarlarında uyanmak kaçınılmaz oldu. Sabah kahvaltımı Yemekteyiz programı ile yapar oldum, düşünün.

Eh, o saatte uyanınca haliyle uykum da gelmemeye başladı. Oldu mu size depresyon uykusu? Her gün öğleden sonra kalkıp afyonu patlatmamak. Ardından da geceye kalan son birkaç saati ruh gibi geçirmek. Sağlıklı değil.

Sonrasında ise daha ilginç bir şey yaşamaya başladı bünyem. Saatlerim kısaldı. Cidden. Şöyle anlatayım; sabahım ile akşamım arasındaki mevcut mesafe kısaldı. Bu da bana günlerimi Dünya üzerinde değil, Satürn’de yaşıyormuşum gibi hissettirmeye başladı. Soğuğu hesaba katmadan tabii.

Saatleri de iyiden iyiye kullanmamaya başlayınca durum enikonu garipleşti. Kafamı kaldırıp kadrana baktığım her an en az üç Dünya saatiyle vedalaşmış olduğumu gördüm ister istemez. Oysa ki benim gezegenimde henüz yarım saat geçmiş idi. Kısacası, zaman denilen olguyu yok ettim kendi içimde.

Sonucunda ise pek bir sarsıcı şey olmadı aslında hayatımda. Ama hiçbir şeyle sıkı sıkıya uğraştığımdan ötürü, hiçbir şey gerçekten etkilendi. O kadar. Ben de hazır yaptırımı yokken bu durumu bozmuyorum şimdilik.

Yalnız şu var ki, zamansız yaşamak hem güzel, hem de değil. Yaptırımsız hayat hoş bir şey. Yetişecek bir yer yok, yapacak mecburluklar yok.. Çok rahat, bir o kadar da keyifli. Lâkin en, belki de tek büyük eksisi şu: Yaşam ilerlemiyor. Daha doğrusu Dünya’da hayat sürerken, Satürn’deki zaman durmuş oluyor.

Sonra bir bakılıyor, Einstein’ın deneyindeki ikiz kardeşlerden, ışık hızının hemen altında seyahat eden teki gibi olunmuş. Herkes değişmişken, bu taraf aynı.

Garip dedim ya daha en başta. Garip işte. ♣

Bir Cevap Yazın

