Kılavuz #2: Adım Adım Geçmişten Kurtulmak

Merhabalar efendim.

Bir önceki yazıda değindiğim “geçmişten kurtulma” mefhumunu ve bunun olası sebeplerini hatırlıyorsunuz elbette. O yazının sonunda bu olguyu nasıl hayata geçirebileceğinizi anlatacağımı da belirtmiştim. İşte şimdi o noktadayız. Yani efendim, kılavuzlar başlığımızın ikinci üyesindeyiz; “Adım Adım Geçmişten Kurtulmak”tayız şu anda.

Ha bir de, bunu bu saatte (03:49) yazıyor olmam tamamen uykusuzluğuma bağlıdır, ki bu kez kendi rekorumu kırıyor gibiyim, an itibariyle 39 saat oldu. Neyse ki ayık kalmak için muhtaç olduğum kudret, damarlarımdaki asil Nescafe Gold’da mevcut. Neyse, konudan sapmayalım, hemen anlatmaya başlayalım:

1. Adım: Öncelikle, geçmişinizden gerçekten, ama gerçekten kurtulup yeni ve temiz bir sayfa açmak istediğinize emin misiniz, onu iyice bir tartın. Bu nokta önemli. Çünkü yapacağınız bazı, hatta belki birçok şeyin telafisi ve geri dönüşü olmayacak. Bir nevi, ‘manevi vazektomi’ ameliyatıdır yani, yapacağımız.

2. Adım: Mevzubahis kararınızı verdikten sonra, bir an önce çalışmalara başlamak şart. Zira bir önceki kılavuzda da sözünü ettiğimiz gibi, sizi bu yolunuzdan alıkoymak isteyen dahili ve harici bedhahlarınız olacaktır. (Aaaa, gece gece içime Atatürk kaçtı yeminle.) Kararınızı verdikten sonra geçmişe dair elde kalan güzellikler size daha bir cezbedici görünecek, kesin. Kanmayın, aldanmayın. Ya da işte dediğim gibi; aldanacaksanız, “bu iş bana zor gelecek” diyecekseniz, bir sonraki adıma hiç geçmeyin. Vallahi bak.

3. Adım: Basit ama etkili, yüzeysel gibi görünen ama köklü: Çevrimiçi tüm hesaplarınızı kapatın, ya da yenilerini alın. Bu cidden önemli bir aşamadır, üstelik de oturduğunuz yerden yapabileceğiniz en büyük değişimdir. Malumunuz, günümüzde onlarca böyle hizmet var, Facebook’tan Twitter’a, DeviantART’tan FriendFeed’e, Blogspot’a, WordPress’e.. Buralarda da birçok gerçek/sanal arkadaşınız var, kaçınılmaz olarak. Eh, geçmişten kurtulmak istemek de aslında, “geçmişteki insanlardan kurtulmak istemek” olduğuna göre; buradan başlayın.

Bu noktada, yeni bir mini seçim daha yapmanız olasıdır, zira eminim ki birkaç tane de olsa, yeni yaşamınıza taşımak isteyeceğiniz kişiler olacaktır. Tabi en temizi komple silip atmak ama, bu çok zor, aşırı doz. Abartmamak kaydıyla seçin, üçe beşe bakmayın.

4. Adım: Cep telefonu iptali. Ya da en azından numara iptali. Bunu fazla açıklamaya gerek yok zaten, ismiyle müsemma bir durum. Yeni bir yaşam için, eski yaşamınızın size ulaşamaması elzem bir durum.

5. Adım: Eğer imkânınız varsa, mekânınızı değiştirin. Tez elden değiştirin. Tebdil-i mekândaki ferahlık değilse de bu noktadaki kaygımız; yeni mekânımızdaki meskenlerin, eski ve kesin yapışkanlıktaki geçmişinizin tam aksi olduğu gerçeğini kanıksamalıyız. Yepyeni bir yere gidin, kurtulun.

6. Adım: Buraya kadar olan kısımlar hep, geçmişi yok etme çabası güden adımlardı. Şimdi bir de şu var efendim, geçmişi yok etmek, ondan tam anlamıyla kurtulmak, ancak ve ancak yeni bir gelecek kurmakla olur. Başka yolu yok. Aksi halde kurtulduğunuzu sandığınız yerde saplanıp kalırsınız. Temelde bu düşünceyi sakın unutmayın. Haddizatında bu temel, sizin, en değerli hazinenizdir. (Atam, hadi yat uyu, n’olur.) Dolayısıyla, yeni bir gelecek inşa etmeye başlayarak, gelecekteki geçmişinizi de yapılandırmaya başlayın.

7. Adım: Aslında bir önceki adım, son adım denilebilecek kadar kesin ve nihai sonuç veren bir aşama. Lâkin yine de şunu eklemeli: Nasıl ki biraz önce geçmişten kurtulmanın, aslında insanlardan kurtulma olduğuna değindik, şunu aklınızdan çıkarmayın, varsa yeni mekânınızı yeni insanlarla süsleyin. Süsleyin ki yeni yaşanmışlıklar olsun. Bir daha da geçmişinizden kurtulmak isteyecek kadar geçmişinizle küsmeyin.

– – –

Tabi tüm bu dediklerim, kişisel yargılarım sonucu oluştu. Uzun süreçler boyunca tecrübe ettiğim olguları oldu bittiye getirmeden anlatmaya çabaladım. Demek istediğim, ben yasal uyarımı da yapayım, sonra bana gelip çemkirmeyin.

Dikkat: Burada anlatılanlar, tamamen uzman kişilerce yapılmış olup, evde tatbik edilmesi uygun görülmez. (Türkçe uyarı cümlelerine özgü, özne-yüklem uyumsuzluğundan kaynaklanan anlatım bozukluğu. ÖSS sorusu bak bu.) En önemlisi de bu yollar, kesinlikle son çare olarak kullanılmalıdır.

Haydi kolay gelsin. ♣

Kılavuz #2: Adım Adım Geçmişten Kurtulmak” üzerine 6 yorum

  1. 6. Adım: Bisiklet binmek gibi. Çağrışım işte, anladın sen onu.. ;)

    Sevdim ben bunu ama.

  2. Bisiklet binme örneğini ben de dengeyi sürdürmek için örnek vermiştim, demek ki aynı şeyi çağrıştırmış.
    Genel itibariyle de şöyle aslında, sen zaten denenmiş bir süreci anlattığın için karşı çıkacak bir şey kalmıyor. Ama zaten ne düşündüğümü biliyorsun. İyi şeyleri korumak da şart, tümden kaybetmemek lazım. Hem Joey’le Clementin’e sor bir bakaklım, ne de olsa onlar tecrübe sahibi bu konuda. Bence aynı şeyi söyleyecekler..

    • Zaten ona değindim işte, herkesi yok etmek mümkün değil. İyi de değil belki, gerekli bile değil. Ama emin olduğum bir şey, iyi sandığımız tonla şeyin aslında hiç iyi olmadığı, bizi kandırdığı. İyice tartmak lazım.

Bir Cevap Yazın

