Bir Yaşayan Ölülük Müessesesi Olarak Politi-zombiler

Zombi nedir? Güzel bir şey, değişik bir külliyat. Pek severim, bilen bilir.

Peki nerede olur? Buralarda değil, orası kesin.

Efendim, tarihsel gelişime bakıldığında, kültürümüzde “zombi” veyahut “yaşayan ölü” kavramını görmek hiç de mümkün değil. Bin yıldır Müslüman olan bir milletin zihninde böyle bir şeyin yer etmemesi de oldukça normal zaten. Hatta Hristiyanlık’ta da böyle bir şeyin olmadığı, aslında bunun ilkel Afrika kabilelerine ve voodoo büyülerine dayandığı bilinen bir durum. Son birkaç yüzyılda ise, özellikle Avrupa edebiyatında boy göstermeye başladı. George A. Romero üstat da onu sinemaya uyarlayarak kocaman bir kültürün önünü açtı.

Dediğim gibi, ben zombi külliyatının kültürümüzde yer olmadığını düşünüyordum. Yani, bugünlere kadar.

Meğer varmış. Zombi denilen şey, bizde de varmış, üstelik de en can alıcı noktamızda, doğrudan doğruya politik yaşantımızda.

Efendim, malumunuz, 2011 Genel Seçimleri yapıldı. Kimisi hezimete uğradı, kimisi zafer kazandı. Hatta başarı bile tamamiyle göreceli hale geldi, herkese göre değişti. Kimin başarılı olduğundan öte, bu politi-zombiler ilgimi çekti benim de.

CHP’nin oy oranından sonra, mezarlarından ellerini çıkaran zombiler, ağır ağır yürümeye başladı. Deniz Baykal, Önder Sav, Canan Arıtman gibi yaşayan ölüler dirildi, daha şafak gelmeden “kuoorulltaaeeyy” demeye başladı. Kurultay yani. İyi de, sizin devriniz geçmemiş miydi yahu?

Geçmemiş işte. CHP’nin yıllar sonra doğru düzgün ilk adımı olan Yeni CHP söylemini çekemeyenler, veyahut salt başa geçmek için herhangi bir şeyi beğenmeyecek olanlar cortladı. Halbuki tamamen temizlenmelilerdi.

İyi niyetinin, merhametinin kurbanı oldu Kemal Kılıçdaroğlu da. Kılıçdaroğlu, -ki fazla zombi kültürünü özümsememiş olduğu artık aşikârdır- kafalarını gövdelerinden ayırmadı onların. Öldü zannedip yürümeye devam etti. Baykal’ı nezaketen milletvekili yaptı, parti içinde muhaliflere de yer verdi.. Tabi ilk tökezlediğinde de ayaklarına yapışacak kan emicileri düşünmedi.

– – –

Şimdi ne olacağını cidden merak ediyorum. Ya düzgün bir silah seçecek Kemal, mesela pompalı tüfek gibi, yoluna devam edecek. Ya da koşmaktan yorulup zombi bile olamadan kadavraya dönecek.

Ama şu var ki, zombilerden kurtulmak gerçekten zordur efendim. Kanınızı emene kadar bırakmazlar, ve en önemlisi, ölmezler. Politi-zombilerden kurtulmak ise nispeten daha zordur, halk olarak prim vermezsiniz, olur biter.

Onları biz yarattık, evet. ♣

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s