Kavga Eden Koca Koca Adamlar

Saatlerce, sıcaktan pişmiş bir biçimde uyunan uykunun son anlarında, uzaktan gelen kavga sesleri gelir. Ve ben öyle uyanırım.

Genelde olmasa da, hayli sık olarak başıma gelen bir hadisedir bu. Bugün de oldu mesela.

Ben kavga izlemeyi çok severim. Niçin bilmiyorum, ama kavga eden koca koca adamları görmek hoşuma gidiyor. Yaşadığım yer itibariyle de sıkça karşılaşırım bu adamlarla. Bazen araba park etme, bazen diğerinin çocuğuna tokat atma sebebiyle, bazen de hiç sebepsiz, sık kavga olur buralarda.

Kimi zaman çok büyümeden, biraz bağırışla, horozlanışla biter gider. Ama bazen de polisin gelmesine neden olacak kadar ilerler bu kavgalar. En çok da, kafa göz yumruk ile girişilen olayları severim. Yerden taş alıp kafa yaranlar mı istersiniz, direkt kafayı koyanlar mı.. Pencereden, film izler gibi izlerim.

İsterim ki birbirlerini yesinler, kimse ayırmasın, güçlü olan kazansın. Tanıdığım bile olsa tarafsız kalırım. Aynı şekilde, hayatta kavga ayırmışlığım yoktur mesela. Karışmam. Zaten bu ülkede kavga ayırmayacaksın. Bu. (Hatta şimdi düşündüm de, buradan hareketle, bir “Türkiye’de Hayatta Kalma Kılavuzu” hazırlayabilirim. Evet.)

Peki niçin böyle davranıyorum ki, saçma aslında. Ben ki, televizyonda boks karşılaşması görünce bile bir saniye içinde kanal değiştiren birisiyim. Ancak buradaki tutumum biraz daha psikolojik tabanlı sanırım.

İnsanları gözlemlemeyi ezelden beri seviyorum zaten, insanlarla birlikte olmayı sevmesem de. Bu kavga anları da, onları muhteşem şekilde gözleyebileceğiniz zamanlar kesinlikle. Cidden. Mesela çok yakinen tanıdığınız birisini kavga ederken gördünüz mü hiç? Alien misali, içinden başka birisi çıkar. Hiç beklemediğiniz şeyleri söyler, yapar.

Çünkü insanlar nadiren “id”lerini serbest bırakırlar. Ya kavga ederken, ya spor yaparken, ya sevişirken. Hatta sevişirken bile fazla başvurulmadığı olmuştur. Ve bir insanı gerçekten tanımak da, onun idiyle başbaşa kalmaktan geçer.

– – –

Utanmadan, yeni ergenler gibi hayatımızın önemli bir yerine koyduğumuz, üstelik bu kez konuyla doğrudan bağıntılı olan Fight Club‘ta der ki, “Hiç kavga etmediysen, kendin hakkında ne bilebilirsin ki?” Yukarıdakileri de düşününce, bir hayli geçerli bir önermedir bu.

Ben çok uzun zamandır kavga etmedim mesela, en son orta okuldaydım yanlış anımsamıyorsam.. (Elbette fiziksel kavgalardan söz ediyorum, yoksa fikri kavgalar ve ağız dalaşları konusunda Rocky Balboa sayılırım.) Hep kaçındım, onu son çare olarak bıraktım. Çoğu zamanda da korktum. Yani az önceki önerme bazında düşünürsek, kendimi pek tanıyor sayılmam. Belki bu yüzden de seviyorumdur kavga eden koca koca adamları seyretmeyi. Kendimde olmayan şeyleri seyredip kendimle özdeşleştirdiğim gibi.

Kendimizde olmayan şeyleri seyredip kendimizle özdeşleştirdiğimiz gibi. ♣

Kavga Eden Koca Koca Adamlar” üzerine 2 yorum

Bir Cevap Yazın

