Her Temas İz Bırakır, Emrah Serbes

Behzat Ç.’yi izledikten sonra keşfettim ben de bu romanı. Gururla da söylemiyorum bunu tabii ki, ama böyle oldu. Olsun. Tanım da yapayım bu arada, Emrah Serbes’in, 2006 yılında yayınlanan ilk romanı, “Her Temas İz Bırakır“dan sözediyoruz. “Behzat Ç.: Bir AnKara Polisiyesi” diye de bilinir elbette.

Şimdi, önce şunu belirtmek lazım, ki bunu çok merak ediyordum, roman dizinin ilk bölümü temelli. İçinde bir-iki ekstradan ufak olay da var. Fazla spoiler vermek istemem ama birkaç şeyi de belirtmek gerek. Hani dizide de intihar ettiği sanılan güzelce bir kız vardı, doğrudan doğruya o olay işleniyor.

Neyse, kitaptan sapmayalım, zira kendimizi saniyede 24 karenin büyüsüne her an kaptırabiliriz.

Birçok kişi bu dediğime kızacaktır ama, ben bu romanı biraz amatörce buldum. Çok güzel noktaları, ara ara ince ayarları, hayata dair ciddi duruşları var elbette ama, bazı noktaları da o kadar klişe ki.. Bilhassa da üslup bakımından. Mesela şöyle bir cümle vardı kitapta;

Sıçradı. Boynunu tutuyordu, kendine gelmesi hayli zaman aldı.

Bu cümlede ne var derseniz, ben henüz birkaç öykü yazmış birisini üslubu var derim. Fazla estet, biraz zorlama, yorucu ve sıkıcı. Hayır yani, kendimden biliyorum.

Bunun benzeri başka noktalar da vardı ama not almayı unutmuşum. Bir de genelde tam tersi olur ama, dedim ki kendime, dizi, kitaptan daha iyi.

Fakat tamamen de başarısız demek, ciddi haksızlık olur. Misal, yaratılan karakterler, özellikle de diyaloglar oldukça sağlam. Yaratıcı. (Yine de Şule’yi ısrarla sevmiyorum.) Ankara tasvirleri çoğu yerde yalnızca Ankaralılar içinmiş gibi görünse de doyurucu.

Hülasa, bu roman için şunu diyebilirim rahatlıkla: Yetenekli bir yazarın, kendini denemesi, biraz az önemseyerek. ♣

Not: Gerçekten haksızlık ettiğimi düşünenler, “Son Hafriyat” ile ilgili yazıyı okusun.

Her Temas İz Bırakır, Emrah Serbes” üzerine bir yorum

Bir Cevap Yazın

