Buz ve Ateşin Şarkısı: Taht Oyunları, George R.R. Martin

Acaba diyorum, dizisi bu kadar iyi olmasa, okur muydum bu kitabı?

Elbette ki hayır. Bu son zamanlarda sık gerçekleşmeye başladı, genelde hep tersi olur ya, sinemaya uyarlanmış bir romanın, filminden daha sıradan olması. Bu da öyle yine.

Dünyada da büyük yankı uyandırmış sanırım, George R. R. Martin‘in “Buz ve Ateşin Şarkısı: Taht Oyunları” isimli romanı. Orijinal ismi “Song of Ice and Fire: Game of Thrones” olan ilk kitabı müteakiben birkaç roman daha var, Türkçe’ye ise yalnız bu çevrilmiş henüz.

Ben de birçokları gibi dizi sayesinde haberdar oldum, zira fantastik edebiyatla aram hiç denecek kadar yok. Hatta sanırım bu okuduğum ilk fantastik eser. Fantastik bir durum cidden.

Neyse, dizinin hatrına, okumaya başladım. Lâkin edebiyat anlamında fazla bir şey bulamadım. Gayet sıradan bir kitap. Olaylar ve karakterler zincirinin birbirine bağlanmasından ibaret.

Sonra biraz araştırma yaptım, ve öğrendim ki zaten fantastik edebiyat biraz böyle bir şeymiş. Bilhassa diegesis (yani sanat eserinin içinde yaşadığı kurgusal evren) ve karakterler bir kere yaratılmaya görsün, istediği kadar uzatılır, genişletilip değiştirilebilirmiş. Çok fazla da ayrıntılı bilgim yok, atıp tutmayayım tabii sonuçta.

Ama siz de “la olm, bu dizi gerçekten güzel, kitabını da okuyayım bari” kafasındaysanız, hiç zahmet etmeyin. Dizi hem daha güzel, hem daha ayrıntılı. Kitapta olup uyarlamada olmayan sahne görmüştüm ama, tam tersini ilk kez burada görüyorum yahu.

Hülasa; bu romanın, dizinin senaryosunu oluşturmaktan öte bir varlık sebebi yok gibi. Diziyi izleyin, dizi harika. Kasmayın fazla. Ha tabi artık diğer romanları da okuyacağız mecbur, başladık bir kere.

O değil de, bu fantastik edebiyatı sevmiyorum kardeşim, sevemiyorum. Yüzüklerin Efendisi’ni deneyeyim bir de. Neyse işte.. ♣

Buz ve Ateşin Şarkısı: Taht Oyunları, George R.R. Martin” üzerine 5 yorum

  1. Şimdi garip gelebilir ama,bence Harry Potter’a bir şans ver derim :) İlk birkaç kitap çocuksu sayılır ama sonraları iş gelişiyor,bahsettiğin ‘sadece evreni kurmak’la yetinmiyor yani.

    Ama Harry Potter fantastik edebiyat değildir dersen sesimi çıkarmam,zaten üzerinde pek uzlaşılamamış bir konu bu :)

    • Yok, değil öyle bir şey demeyi, herhangi bir sav bile ortaya süremem. Lâkin Harry Potter’ın filmlerini bile merak etmeyen benim, romanlarını okuması küçük çaplı bir devrim sayılabilir :) Yine de bunu da not alıyorum o halde. Kaç kitap var toplam? :)

  2. Filmleri pek merak edilecek gibi değil zaten :)

    Toplamda 7 kitap var.Çocuksu dediklerim ilk ikisi(hadi bilemedin 3).Ama ilerledikçe seri,mesela ben bu çapta bir dünya hayal edilebileceğini görüp şaşırmıştım(tabi okurken daha küçüktüm onun etkisi de olabilir neyse).Bence gayet okunabilir,hani bestseller falan diye de önyargılı bakanlar da oluyor da,bu onun dışında bir iş. :)

Bir Cevap Yazın

