Riya Terörü

Eğri oturup doğru konuşalım hadi. Hatta eğri de oturmayalım, belimiz ağrır zira, ne gerek var.

Bu kez es geçilemeyecek kadar ciddi bir olay yaşandı, malumunuz. En az yirmidört insan öldü. Adına terör diyorlar ya, bence terör değil, bildiğiniz “error” bu. Sistemimizin ciddi bir hatası yani, mavi ekran verdiriyor.

İşin siyasi, askeri ya da uluslararası boyutuyla ilgilenmiyorum şu anda. Onlarla ilgilenen çok kişi var zira. Tek istediğim, aslında ne kadar riyakâr olduğumuzu vurgulamak. Hepimizin.

Terör saldırıları gerçekleşiyor, mütemadi biçimde. Her saldırıdan sonra, her kafadan değişik sesler yükseliyor. Lâkin o seslerin tamamı, bencil notalar içeriyor.

Herkes, ama istisnasız herkes bu olayı kullanıyor.

İktidar partisi muhalefete yükleniyor, topu BDP’ye atıp hâlâ tribünlere oynuyor. Oy peşinde.

Muhalefet iktidarı suçluyor. O da küpünü doldurma çabasında.

Medya reyting peşinde. Başka da zerre kadar derdi yok.

Faşist kafalar seslerini yükseltiyor. Onların da iyisine geliyor tabi, haklı çıkıyorlar.

Antimilitarist düşünce sahipleri manasız ölümler adına dert yanıyor.

Vatandaş ise her daim ağzına sakız olacak gündem aradığı için, konuşuyor.

Ben de bunu yazmaya kalkarak kullanıyorum. Ben de riyakârım.

* * *

Olan tek şey, ölen insanlara oluyor. Onlar öldükleriyle kalıyorlar, gerçekten üzülen, ateşin düştüğü birkaç aile oluyor. Herkes acıyı kendine yontup sahipleniyor oysa ki.

Boş konuşmakta, en önemlisi, boş hisler hissetmekte, kendimizi kandırmakta üstümüze yok. ♠

Riya Terörü” üzerine 5 yorum

  1. Söylenecek söz bırakmıyorsunuz, ondan bu suskunluklar ya da konunun hassasiyetinden. Mesela ben böyle konulara, hele de böyle zamanlarda harhangi bi yorum getirmekten kaçınırım hep.

  2. Ben söylenecek söz bulamıyorsam kendimce sözün bittiği yerdeyiz. Sürekli dönüp dönüp aynı şeyi yaşıyoruz; benim gibi bu konulardan elini eteğini çekmiş, bi yorum getirmekten bile çekinenler de oturdukları yerden “ben bu daha önce filmi izlemiştim.” diyor sadece, o kadar.

Bir Cevap Yazın

