Her Gün Sabahın Pekinde Uyanan Güzel İnsanlar

Gün doğmadan, deniz daha bembeyazken uyanmaya bayılırım. Çok severim, öyle böyle değil. Mamafih bu konuda en çok, Serdar Ortaç’ın sözyazarlığı kadar başarılıyımdır. O kadar imrenirim ki bunu yapabilen insanlara.

Kimdir peki bu insanlar? Ekseriyetle güzel insanlardır. Peki ama kimdir bunlar? Güzel insanların hangi türe girenleridir.

Bazı arkadaşlarımdır mesela işte, böyle gün doğmadan, karga daha bokunu yemeden uyananlar. Çok da iyi ederler, kıskanırım. Yapacak çok şeyleri olmasa bile, delicesine bir zaman kârına giderler, hatta yıl sonunda alacaklı bile çıkarlar cari hesap defterinde.

Veya bunlar mesela, ilk ve orta dereceli okullara devam eden süper genç nüfusumuzun süper üyeleridir. Sırtlarında çantalar, ellerinde pembe yahut siyah şemsiyeleriyle tin tin yürürler. Hele de sonbahar ya da kış günleri ise sözkonusu yürüyüş, iyice ürpermiş küçük vücutlarını sımsıkı sarmalamış olan annelerini minnetle anarlar.

Ve tabii, annelerdir, bu güzel insanlar. Misal benim annemdir. Pazar günü dahi, ki aslında diğer günlerde bile bizim evde erken kalkmayı gerektirecek memurmatik bir durum yoktur, sabahın pekinde uyanır, kahvaltısını yapar, üstüne biraz ev işi yapıp örgüsünü örer. Belki o mini mini birler, çalışkan ikiler bile uyanmadan bitirir bunları. Nitekim anneler erken kalkar. Anneler; anne oldukları için erken kalkar, erken kalktıkları için annedirler.

Sonra, bilumum işçi kardeşim de dahildir bu erken kalkmalara. Belediye işçileri, temizlik işçileri, fırın ustaları, kahvehane çırakları, balıkçılar, illâ ki balıkçılar, esnaflar, ve daha birçokları. Ömürlerini pislik temizlemeye adamış, hizmet sektörünün hakkı ödenemeyecek çalışanları. Onlar olmasa, ya da olsalar bile sabahın pekinde kalkmasalar, insanoğlu ilerleyemezdi bir adım daha olsun. Yani Einstein için arılar neyse, benim için de işçi sınıfı odur.

* * *

Ne bileyim ben ayol, ayol mu, evet ayol, ne var yani. Daha çok vardır, sabahleyin sabahın olmasını beklemeden uyanan; horozların, işlerini ellerinden almalarından korktukları için en sinir oldukları insan türünden. Çeşit çeşit, öbekler halinde. Ve bahsettiğim gibi, bunlar hep güzel insanlardır.

Güzellikleri, içlerindeki bitmez tükenmez yaşama sevincinde gizlidir bu insanların, zira erken kalkan kişi, zinde olur, zıpkın gibi, dipçik gibi olur. Dipçik gibi olan insan ise eğilip bükülmez, dik durur. Her şeye karşı; hayata, kötülere, insanlara karşı. İyi hisseder, iyi olur.

* * *

Onun için işte, çok imrenirim bu insanlara. Hiçbir zaman ise başaramam, istisnaların kaideyi bozmadığını hatırlatarak. Şık Latife gibi genellikle sabaha karşı yatıp geç kalktığım için, asla zinde de olamam. Kalkmadıkça kalkmayasım gelir, miskinlik bir çığ gibi önüne kattığı her günışığı zerreciğini alır götürür. Zindelik bir hayal olarak kalır.

Oysa ben ki, tüm eğitim hayatı boyunca, hadi üniversiteyi saymazsak, hiçbir zaman öğlenci olmamış, her zaman o sonbahar/kış günlerinde sabah soğuğunu kahvaltı diye öğüten biriydim. Buna karşılık, şimdi miskinlikle  sınav ediliyorum adeta ve ısrarla cevap kağıdında dört tane aynı seçeneği alt alta getiriyorum. Yanlışlarım doğrularımı da götürüyor zira boş da bırakmıyorum.

Ama yahu kuzum, bir saattir de saçmalıyorum, biriniz de çıkıp “ne diyon la” demiyorsunuz. Allahaşkına, ben ne anlatıyorum burada, sabahın pekinde? ♣

Her Gün Sabahın Pekinde Uyanan Güzel İnsanlar” üzerine 4 yorum

  1. güneşin hiç batmadığı lakin güneşinde henüz doğmadığı bu yerden o vakit “selam” olsun sana ve bütün işçi sınıfına:) sabahın köründe yüzümdeki gülümsemeyi bana hediye ettin güzel insan…

    • Aman efendim, ne demek, ne mutlu bana, nasıl oralar, hâlâ gelemedim değil mi. Bari sen dönme be İngiliz Kemal, kal oralarda temelli :)

  2. Erken kalkan yol alırsa, sabahın erken saatlerine kadar yatmayan da ilham mı alır demeli ki.. Sonra böyle döktürüyor insan. Bana da işte tam o sıralarda gelir ilham, fikirler uçuşmaya başlar kafamda, yatağa girdiğim o esnada. Ama gel gör ki üşeniyorum. Üşendikçe daha da gömülüyorum yatağa yorgana. Ama ne erken ne de çok geç sayılmayacak bir saatte yattığımdan da saçmasapan bir saatte kalkıyorum sabah. Ve erken kalkabilen o güzel insanlara ben de özeniyorum.

Bir Cevap Yazın

