Bir Diyalog Katalizörü Olarak Neyse

Değişiyor muyuz günden güne? Sanmam.

Yani, belki dışarıdan bakıldığında görülenler bir nebze olsun mutasyona uğruyor olabilir. Son altı ayda mesela birkaç tane daha arttı saçımdaki beyaz teller, ama hâlâ sakalımdaki kızıllardan daha azlar. Üç-beş de kilo aldım tabi, yanında üç-beş de verdim, hesap tam tutuyor gibi görünse de onlar aynı kilolar değil elbette, Herakleitos’un dediğine göre. Bir dişimdeki çürük de ilerledi ayrıca. Ama onun dışında bir değişiklik oldu diyemem. Boyum hâlâ aynı (kısa), başım da göğe ermedi, kulaklarım, el ve ayak bileklerim, ve diğer sizi ilgilendirmeyen bölgelerim hep değişikliksiz.

Ama birazcık göbek yaptım, evet.

Yani kısacası, değişmiyoruz işte sevgili kardeşlerim. Aynıyız, aynı olmaya da devam edeceğiz. Bu aynılık ve içinde içimizde bazı gelgitler oluyor olabilir, ama onları da değişiklik olarak adlandırmak, mevcut çamurunuzun içine biraz su katmayı düşlemek kadar hayalci bir bakışaçısı olacaktır.

Zira değişmiyoruz işte.

Çok net söylüyorum bunu, farkındayım, ama dayanaklarım var. Evet belki sadece kendimim bu dayanak, kabul ediyorum. Ama diğer insanları tanıdığımdan daha iyi kendimi tanıyorum. En çok kendimi biliyorum. Buna rağmen şaşırabiliyorum yine de ve hâlâ.

Değişirim sanıyorum mesela. Sanıyordum mesela. Mesela bazı şeyleri daha iyi anladığımı, bazı şeyleri artık yapmayacağımı ya da artık yapacağımı sanıyordum. Fakat kazın ayağı öyle olmadığı gibi, evdeki hesap da çarşıya uymuyor, davulun sesi uzaktan bile uyandırıyor, kaldı ki yakına gelip de kendini farkettirmesin.

Neyse. Kendime dair yeni anladığım bir konuyla buradayım yine. Ne zamandır burada olmadığımı ise sadece bir cümleyle geçiştirebiliriz aslında, hatta öyle yapalım ve bir daha bu konuya dönmeyelim mümkünse. Ooo sevgili dandikadam, nerelerdeydiniz nice zamandır; evet yoktum haklısnız, ama şimdi geldim işte; gerçekten hoşgeldiniz, özletmiştiniz kendinizi; yalancılar sizi; olur mu öyle şey gerçekten özlemiştik; peki hadi öyle olsun; tekrar hoşgeldiniz; teşekkürler.

“Antisosyal olmak ile asosyal olmak arasında bir fark gözetir misiniz” isimli soruyu yanıtlamak derdindeyim bu kez. Ben gözetmezdim eskiden beri, kaldı ki gözle ilgili herhangi bir sorunum da olmamıştır. Ama yeni yeni anlıyorum ki, sözünü ettiğim iki kavram aslında farklı şeylermiş. En azından şöyle diyelim, bu ikisine farklı anlamlar yüklemek, mümkünmüş.

Örneğin mesela misal olarak söylemek gerekirse; asosyal bir kişinin sosyal yeteneklerinin zayıflığından, istese de sosyalleşemememesinden, çekoslovakyalılaştırılamamasından dem vurulabilirmiş. Bununla birlikte, antisosyal olan bir kişi sadece ve sadece sosyalleşmemeyi istememek yolunu seçmiş olabilirmiş. Zira bu kişi mecbur kaldığında, yahut artık sıkılıp fikir değiştirdiğinde, yeniden sosyalleşebiliyormuş. Antisosyalliği sadece “anti-sosyal”lik çerçevesinde kalıyormuş.

Böyle böyle şeyler işte. Sosyal olma durumlar zaten her zaman çetrefilli konular benim için. Bu bilinen bir gerçek. Yine de kendimi kategorize etmek gereği duyduğum zamanlarda -ki aslında buna gerçekten de ne gerek var- kafam biraz karışabiliyor –hâlâ.

Şimdi ben antisosyal mıyım, asosyal mi? Yoksa kimbilir kaç cümledir hep boşa mı konuşuyorum, böyle bir fark koyulamaz mı yoksa? İşte hep bunlar cevap verme niyetinde olmayan insanların soruları. Tıpkı J.J. Abrams gibi.

Sanırım konuyu anladınız, evet, yeniden sahalara dönmek zorunda kaldım, diyelim, çünkü mecbur kalmıştım artık, çünkü ihtiyaçlarım vardı, bilhassa beşeri, ama onun da ötesinde, ki hepsinden önemli tek bir konu kalıyor geriye, param bitmişti. Para her şey demektir. Her şey para demektir. Para para bilmektir / Para kendin bilmektir / Sen kendini bilmezsen / ya nice çalışmaktır. Yunus Emre’ye de böylece selam ettim ve yola koyuldum. (Yazının bir önceki taslağında burada Cenk Taner‘e selam ediliyordu. İkisi de ozan en nihayetinde.)

Neyse. En sevdiğim üç kelimeden birisi, bu “neyse”. Diğer ikisi bu konuyla ilintili değil, yeri gelince (gelirse) değiniriz. ♣

Bir Diyalog Katalizörü Olarak Neyse” üzerine 6 yorum

Bir Cevap Yazın

