Anahtar Deliğinde Neşet Ertaş Şıkırtısı

Neşet Ertaş’ın ne büyük adam olduğundan, ne çok eserleri bulunduğundan, ne harikalar yaratmış olduğundan falan konuşmayacağım burada. Her şeyden önce bu, ayıp olur. Zaten “zaten ben kimim ki” durumu da sözkonusu. Halihazırda efsane olmuş birisine ne diyeyim hâlâ. Saçma. Hatta salakça.

Gerçekten. Ben buraya Neşet Ertaş’ı övmeye değil, gömmeye geldim.

Çünkü Neşet Ertaş’ın ölümü, bir bitiş oldu. Hem kendisi için. Ama en çok hem de, benim için.

*

Herkesin yaşadığına emin olduğum bir şeyi farkettirmek istiyorum. Belirli süreçleri yaşarken, belirli olaylar kilit noktalar oluşturur. O noktalar ki o süreçlerle doğrudan doğruya ilintili değildir, ama yine de maymuncuk olarak başarıyla görev yaparlar.

Sırf bu yüzden, mevcut süreçler sona erdikten sonra bile (ya da siz sona erdiğini sandıktan sonra bile) o maymuncuklar karşılarına anılar odasının kapısı çıkınca şıkır şıkır iş görür.

İşte benim de, mevcut, (ama artık çok eski), ve çok ağır bir sürecimde, maymuncuğum Neşet Abi idi.

Ne şimdi o sürecin ne olduğunun önemi var, ne nasılının. Önemli olan, Neşet Abi’nin ölümüyle o sürecin tamamen bittiğini hissediyor olmam. Bitti. Üstelik de aradan 3 yıl geçtikten sonra. Belki de yeni bitti. Belki de aslında hiç bitmemişti de, bitmiş gibi davranmıştım. Bilmiyorum.

Ama şimdi Neşet Abi de yok. Diğer birçok güzel adam gibi. Mamafih onun yokluğu, hayatımda (a.k.a. anılarımda) çok daha büyük bir boşluk açacak, hissediyorum. Dün bütün gün durup durup ağlamamı buna bağlıyorum. Neşet Abi’yi konuşurken görünce çünkü, aslında onu görmüyorum, onu görüyorum.

*

Bir zaman bir yerde, hatta gayet de fi tarihinde, yazmıştım yine. Hayatta ayrılıklar var. Var. Neşet Abim gitti bu yalan dünyadan. Ayrıldı. Fakat düşününce, bazı ayrılıklar karşısında, onunki daha bile iyi.

Çünkü hayatta ayrılıklar var.

Var.

Çok üzdün beni Neşet Abi. Konserine bile gidemedik, gidecektik.

 

Reklamlar

Anahtar Deliğinde Neşet Ertaş Şıkırtısı” üzerine bir yorum

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s