Acılara Tutunmak

Ne güzel şarkı ve şiir bu. Tamam yalan söylemeyeyim, şiir olanı pek etkilemiyor beni, ama şarkıya can veren de o en nihayetinde. Acılara tutunup yaşamak, gerçekten özgürlüğü getirir mi bilemem aslında, kaldı ki şiir de bunu iddia etmiyor zaten. Ama acılara tutunmak da, çok doğru gelmiyor hacılar.

Şimdi bak, dün Einstein‘dan özlü bir söz okudum. (Evet kendisi bilimci (bilimci ney be) olmasına karşın edebi edebi de aforizma sallayıp durmuş. Hayır yani biz fizik kuramları atıyor muyuz ortaya. Hayret bir şey. Herkes bildiğini yapsın kardeşim!) Güzel demiş gerçi adam (Eheh):

Hayat bisiklet sürmek gibidir. Dengenizi sağlamak için devam etmelisiniz.

Cidden çok güzel konuşmuş adam. Gerçi Almanca konuşmuş bunu konuşurken ama yine de iyi konuşmuş.

Sanırım kilit kavram şu: Devam etmek.

Acılara tutunmak mümkün. Onları unutmamak, onlardan güç almak gayet mümkün. Hatta yalan değil, zaman zaman gerekli bile bu. Ama Bunu alışkanlık haline getirirseniz, bıkarsınız. Hem siz kendinizden bıkarsınız, hem insanlar sizden bıkar artık. Yapmayın.

Ben de yaptım bunu, ey cemaat-i dandikî. Ama hiç hoş olmadı. Neden sonra birden farkettim ki, bu saçma hadiseyi gerçekleştire gerçekleştire kötümser adamın teki olmuşum, her şeyi kötüye yorup hiçbir şeyden tat almaz hale gelmişim. Acılara dutuna dutuna başka şeyleri de dutmuşum. Hatta o kadar iyi o kadar sıkı dutunmuşum ki, bırakamamışım, dutunacak başka dal bulamamışım.

Neyse ki kurtuldum sonra. Zor oldu ama oldu. Devam ettim, kurtuldum. Devam ettim, dengemi buldum. Devam etmeden olmuyor maalesef. Başta biraz tökezliyor insan mamafih, su yolunu illâ ki buluyor, insan da dengesini sağlıyor.

Acılara tutunmamak lazım. Bak ne güzel tatlılar var, mutluluklar var, onlara tutunun. ♠

Ama şarkı güzel. Hele de Haluk Levent kardeşim ne güzel sengeylemiş.

Bir Cevap Yazın

