Sadece 29,90 TL!

asdfgh

Bir gün önce ile bir gün sonra arasında ne fark olabilir? Ne değişebilir insanın hayatında, hem de hiç de öyle aman aman bir hadise olmamışsa, her şey gayet rutinik şekilde ilerlemişse ve dahası, salt gece 12’den sonra oldu diye bu değişim gerçekleşmişse? Neden bilmiyorum ama, değişebiliyor. O kesin.

Ben bugün 30’dan gün aldım. Evet, durum bu.

“Kâh güldük kâh ağladık, öyle böyle geldik bu yaşlara” gibisinden kafa ütülemeye niyetim yok asla. Gerek yok. Yaşıyoruz gidiyor, ve işte tam da bir gün öncesiyle bir gün sonrası arasında bir fark yok. Tarihlere takılarak yaşamanın anlamı hiç yok. Ancak belki, sayılara takılabilinir.

Sabah düşünürken farkettim 30 olduğumu. Ben hâlâ 28, 29 civarındayım zannediyordum. Zira bilenleriniz bilir, yaşamı 27’deyken uzun süre dondurmuştum. Çözündükten sonra da elbette -ki bu çözünme durumu da gayet yenidir- kendi içimde kaldığım yerden devam ettim. Oysa dış dünya yaşamaya, yaşamayı sürdürmeye devam etti. İşte bunu bugün anladım.

Farketmiyor: Öyle ya da böyle, artık “20’li yaşlarda” değilim. Birkaç ay önceki gibi 29 buçuk olsaydım da, 20’lerdeydim sonuçta. Ama şimdi değil. Şimdi 3’ü gördüm. (Hatta 3’ün 1’ini belki.) Ve inanın, psikolojik bir etkisi varmış bunun. Garip ama varmış.

“Sadece ve sadece 29,90 TL!” olan ürünler gibi. 30 TL değil sonuçta. İşte tam oradaki psikoloji.

Şimdi mesela, yani aslında bunu farkedince, işler değişik görünmeye başladı biraz. Evet hâlâ ve ısrarla, pek çok şey için gayet genç olduğumu biliyorum, ama bugün ilk kez, artık çocuk olmadığımı anladım. Aslında tam öyle değil. Çocuk zaten değildim tabii ki (her ne kadar yaptığım bazı şeylerle bunun aksini kanıtlamakta beis görmese de bünyem), lâkin yine de içte kalan bir “henüz hayat tam olarak başlamadı ki olum” kafası mevcuttu. Henüz yaşamamış olanlarınız için söylüyorum, galiba bunu yaşamadan anlayamayacaksınız.

Sanırım ikinci ergenlik de bitti. Evet olan bu.

Bitsin anasını satayım. Farketmez. Bitmese de farketmezdi. Sonuçta hayatı yıllara bölen de ben değilim, kimse için resmi bir sınır olmadığı gibi, herkes için de özgür limitler var. Herkes istediği şeyi istediği şekilde belirleyebiliyorken, ben bunun için niçin üzüleyim.

Zaten üzüntü yok, o bambaşka ve gereksiz ve hüzün dolu, yalan bir konu. Karamsar bir yazı da değil bu. Sadece farketmek var. Nefretlik bir tabirle; “farkındalık”.

Ve ben hâlâ 20 yaşımdaki zamanları gayet net biçimde hatırlayabiliyorsam, onların üstünden geçen kümülüsleri unutmadıysam, bunun bir sürati var demektir. Sadece şunu diyebilirim, çok daha erken anlamam gereken bir şey vardı evet, o da bendim sevgili kardeşlerim, ben, aslolan tek şey hayatta, herkes için kendisidir, bu kesinlikle değişmeyecektir, o yüzden ne yapın edin, kendinize yönelin, kendinizi sevin. Kitap okuyun, çok okuyun, keşke ben çok daha fazla okumuş olsaymışım.

Bir gün bir bakıyorsunuz 30 olmuş her şey.

Ve neticede, ben de bugün 30’dan gün aldım. Evet, durum bu.

İçsel tarihime saygılarla. ♠

Bu şarkı için biraz erken bence. Ama buraya koymasam olmazdı kardeşlerim. Anlayın.

Sadece 29,90 TL!” üzerine 2 yorum

  1. iyi ki olmuşun bu yazıyı yazmışın diyesim geldi klişelerde boğuluyorumn 30’da bende bundan kurtulur muyum acaba????

Bir Cevap Yazın

