Sevdiğiniz Kişi Bilek Gibi Sıçmakla Kalmıyor

Yani. Büyük ihtimalle. Bence aynı zamanda işiyor, terliyor, sümkürüyor, geğiriyor, osuruyor, kadınsa ayda bir kez kanıyor, belirli aralıklarla boşalıyor ve arada da kusuyor. Bunların tamamını yaptığına dair bahse girerim.

İşte o yüzden ben o kişiyi seviyorum. Çünkü o kişi insan. Hepimiz gibi.

En sevdiğim kelimelerden birisi ifrazat. (Evet, kadın ismine de benziyor.) Kelime olarak sevmemin yanısıra, eylemin kendisinden de hoşlanıyorum. Hem bokumla, hem sidiğimle, hem spermimle, hem kanımla barışığım. Çünkü yiyorum, içiyorum; kırmızı ve beyaz sıvılar üretiyorum. (Ama yine de milliyetçi değilim.)

Kısacası tükettiğim gibi üretiyorum da. Herkes gibi.

Tabii insan diğer tüm insanlar gibi sadece maddesel tüketimlerde de bulunmuyor. Kitap okuyor, film izliyor, müzik dinliyor, bazen insanlarla bir şeyler tartışıyor. Dolayısıyla vücudundaki üretim merkezlerinin hazneleri gibi, beyni de doluyor. Ama elbette beynin diğer haznelerden en büyük farkı, çöplükten öte, bir “geri dönüşüm istasyonu” konumunda olması.

İfrazat, bir kez daha geri dönüyor bu noktada. Beynin haznesi de dolunca, içteki hazine, bu kez el ve ağız yoluyla dışarı atılıyor. Üstelik yepyeni bir biçimde, tertemiz ve tamamen bakir. Bu dönüşüm sürecinin komple bir adı da var: Düşünmek.

Düşüne düşüne içinden çıkılmayacak şey yok gibi. En çözümsüz durumda bile, en nihayetinde insan kendisini rahatlatıyor, rahatlatmaktan da öte, kendisini olumluyor, kendisine hakveriyor. Ama bu düşünme sürecinin asıl yararı, tabii ki üretilen şeyde ortaya çıkıyor. Yani ortada yine bir nevi bok (ya da sidik ya da ter ya da sperm ya da kan ya da başka diğer her şey) var, ama bu kez o bokun bir ismi de var. Sanat.

Sanatın başka bir şekilde oluşturulabileceğine hiçbir şekilde inanmıyorum. Üretim gerekli. Üretmek için de önce tüketmek gerekli. Yeterince okumadıysan, film izlemediysen, müzik dinlemediysen, en önemlisi de hiç düşünmediysen; ne üretebilirsin ki? Vücudun zaafiyet içerisinde kıvranır, beynin kullanılmamaktan erir, sen de zombiye dönersin.

Hayatta kalmanın tek yolu besin almaktır. Hayatı sürdürmek içinse üretmeye mecbursun.

Durum bu. Önce tüketin dostlar. Can boğazdan gelir. Her türlüsü. ♠

Sevdiğiniz Kişi Bilek Gibi Sıçmakla Kalmıyor” üzerine 2 yorum

  1. katılıyorum….. Bir kadını tutkulu, yaşadığın her an için, girdiğin her ortam için özdeşleştirebiliyorsan ne mutlu… Tuvalette bile. Kadının taharet musluğunu gerektiren dışkısı, And Warhol’un sunmuş olduğu dışkıdan farklı yorumlanabilmeli. Şayet bu dışkı, seven kişi de aynı zamanda bu kişi de şayet yazarsa bir forma bürünerek sanatında icra alanı teşkil edebilir. Ayrıca, diğer bir nokta… herkes için klasik sayılabilecek eserler, Rus edebiyatı örneğin, – asla küçümsemiyorum bunu söylerken çünkü bir dönemi hala onlar ile öğreniyoruz- klasik eserlerin bu yazarları bir dönemi anlatırken hakikaten “boku” ( içten gelen sorumluluk )yemiş insanlar. Bir kadına olan tutkudan, zamanla bir dönemi öğreniyoruz. hatta ve hatta çok ileri, birbirlerine aşık iki yazardan, ister birbirlerine ister eserlerine olsun yine bir dönemi öğreniyoruz. Boku yemek, sanatı yorumlama biçimi. Bu bok türler arasında türünü oluşturacak tutkuya göre yorumlanmalı. Kaba bir şekilde değil….

    • İnsanın kendi ürettiği şeye nasıl bu kadar yabancılaşabildiğini hep merak ederdim, boktan bahsediyorum yine. Ama daha dün bunun yanıtını öğrendim. İnsanlarda, hayvanlardan farklı olarak gelişen bir şey varmış, o da “içlik-dışlık” denilen şeymiş. Yani insan, içinden çıkan şeyin farkında olabiliyormuş. Hayvanlar ise bunu anlamlandıramıyor, dolayısıyla ürettikleri şeye tamamen objektif kalabiliyorlarmış. Yani bizi hayvanlardan ayıran başka şeyler de varmış.

      Neden söyledim bunu şimdi bilmiyorum, bir yere bağlayacaktım aslında ama idare et.

Bir Cevap Yazın

