Camide Mastürbasyon Yapmak Caiz midir Hocam?

Mimarın Odası

“Bu suâlin cevabını vermeden evvel, bazı hususlara değinmeği bir borç bilirim sevgili kardeşlerim. İsmine mastürbasyon dediğimiz şey -ki aslında biz onu istimna diye de biliriz, en iyi biz biliriz biz- fazlasıyla tasdik ettiğimiz bir şey değildir. Olamaz. Zira gerek yoktur, neyse ki bizim “4”e kadar hakkımız hep var, oradan mütevellit, böyle sorunları yok sayabilmekteyiz. Ayrıcana, zâtın ruhiyatı açısından da yaralayıcı olan bu davranışa bakışımız hakikati meydânâ çıkarıcı olacaktır.

Hele hele, böylesine self-destructive bir şeyi, üstelik de cami gibi mübarek bir mekânda yapmak, tabiri caizse cami duvarına işemekle eşdeğerdir, kaldı ki nice itoğlu iti benim bizzat değnekle kovalamışlığım vardır vakti zamanında. Sabahına değin hep sidik kokuyordu bir ara avlunun duvar kısmısı…”

şeklinde bir yanıt verirdim başlıktaki soruya, cami imamı olsaydım eğer. Ama değilim.

Bununla beraber, kimin neye inandığını -ya da inanmadığını- umursamayarak söylüyorum; eminim, herkesin bir camisi var. Yani bir kutsal alan, steril, gizli, hiçbir sırrın dışarı çıkmadığı kapalı bir hücre, tamamen güvenli bir ibadethane -ibadetin şekli tamamen kişiye kalmış.

Matrix’te Mimar’ın oturduğu beyaz odaya benzetiyorum bunu bir yönüyle, zaten alt anlamları da örtüşüyor biraz.

* * *

Bir zamandır kendime “psikoloji” adında yeni bir din buldum ben. Aslında halihazırda bilime tapan birisiyken, madem dedim zamanım var ve yaşam notlarım da giderek düzeliyor, bir de yan dal yapayım ilahiyat kısmında. İşte nicedir, değişik bir ibadethanem de var benim, Freud’uma çok şükür. İçinde bir din görevlisi de var, (ismi size ne), bana yol gösteren. Bir nevi tarikat bile denilebilir buna hatta galiba, şimdi fark ettim.

Peki “camideki mastürbasyon” kısmı neye dayanıyor? İki kişi arasındaki bir sohbet (pilavlı değil, biralı) sırasında gelişen bir benzetmeye elbette, hayatımdaki hemen her cümle gibi. “Sohbet” dediğimiz şeyin ayrıntılı tanımını yapma arzusunda değilim, ama yine de bilmeyenler olabilir, kimi insanların neleri bilemiyor olduğunu duysanız gerçek anlamıyla baygınlık bile geçirebilirsiniz, kaldı ki bu blog sınırları dahilinde bir revirimiz de yok, olsun isterdim, ama yok, buna ödenek yok, zaman yok, ve aslında gerek de yok; dolayısıyla herhangi bir okurun bayılmaması en büyük dileklerimden biriyken, bu tanımı yapmadan geçemiyorum: İki veya daha fazla kişinin, sırayla ya da aynı anda birbirleriyle belli bir konu çerçevesinde sözlü iletişime geçmesine, sohbet denir. Muhabbet de benzer yakınlıkta bir ifadedir. İşte dün de, sohbet esnasında gelinen bir konubaşlığı, elimizdeki kutsal alanların tahribi üzerineydi. Ben dedim ki, Elimde olmadan bacaklarına baktım kadının, bir anlık bir dalgınlık, göz kayması, ismine ne dersen de, çok ayıp oldu, zira fark etti, Olsun, dedi, Ne var bunda, hatta bence açıkça söyle, ayıp ya da suç ihtiva eden bir şey değil bu. İşte ben o anda çatlattım son derece fiyakalı benzetmemi, üstelik de karşımdaki kişi son derece inançlı birisiydi, son derece dedim ki, Camide mastürbasyon yapabilir misin sen azizim. Böyle bilimsel ismini zikretmedim tabii, doğrudan sokak ağzıyla dile getirdim, ama şimdi burada tekrarlamaya ne gerek var. Kalakaldı, Anladım, dedi, ardından da, Haklısın.

Haklılık her zaman tartışılan bir şeydir, yine de bu durum özelinde, çok tartışma kaldırır gibi durmuyor. Kutsallaştırdığın bir alanda gündelik hayata ilişkin yapılan şeyler, kutsallığı bozar, normalleşmeye yol açar. Belki bu durum kısa vadede her zaman kötü sonuçlar doğurmaz, ancak uzun süreçte ufak yıpranmalar sonunda duvardaki devasa yarığa dönüşür, ki Freud olsaydı burada şimdi, bu “yarık” lafına da ziyadesiyle takardı. Adamın kafası öyle çalışıyor, yapacak şey yok.

Neyse. Elimizde böyle değerli alanlar varsa eğer, onları yok etmeye hakkımız yok. Böyle bir lüksümüz yok. Bu içeriksel açıdan boş, biçimsel açıdan da son derece özenti ve parlatılmış yazının -eğer varsa bir- anafikri, budur.

Beyaz alanları kirletemezsiniz.

Ağaçları betona dönüştüremezsiniz.

Arkadaşınızla iş yapamazsınız.

Dostunuzla sevişemezsiniz.

Tüm bunlar tecrübeyle sabittir, hiçbirisinin sonu iyi bitmez.

Ve hayır, camide mastürbasyon yapmak caiz değildir güzel kardeşlerim. ♠

Bir Cevap Yazın

