Anka Kuşu’nun Düşünmediği Şey

sad_phoenix

Anka Kuşu kadar sevdiğim başka mit yok. Zaten aslında başka da mit bilmiyorum pek. Fantastik edebiyatı bir türlü sevemediğim birçoklarının malumudur. Anka Kuşu’nu ise nedense hep kendime uyarlama eğiliminde oldum. Çünkü hep yeniden başladım ben. Her şeye, her zaman, hatta bu yeni başlangıçların bile zaman aralığı iyice kısaldı, artık her adım yeni bir başlangıca dönüşmeye başladı.

Sonuçta eyvallah ettim bu duruma. Dediğim gibi, Anka Kuşu iyidir. Severim. Güçlüdür, yılmazdır, en önemlisi tecrübeli ve bilgedir. Hatalarından ders alır, tekrar tekrar ölüp dirilse de, aynı yanlışları tekrarlamaz. Ama işte, çok sevgili Zümrüdüanka’nın da hesaba katmadığı bir şey var; bunu da son zamanlarda fark ettim:

Her dirilişte açığa çıkan enerji miktarı. (Sadece fantastiğe karşıyım, bilimselliğe değil.)

Potansiyel enerjinin kinetiğe dönüşümünde açığa çıkan fazla enerji, tıpkı bir kâğıdın yanmasında açığa çıkan karbondioksit gibi, havaya karışıp gidiyor, sevgili Anka. Sen belki bunun farkında bile değilsin, ama her yeniden dirilişin, senden birçok şeyler eksiltiyor. Her doğuşunda eski benliğinden bir şeyler yitiyor. Evet, belki edindiğin tecrübe ile bu eksikliği yamamaya çalışıyorsun güzel kuşum ama, her seferinde biraz daha siliniyorsun. Bunu düşünmemiştin değil mi?

Evet ben de düşünmemiştim. Lâkin yapılabilecek bir şey de yok gibi. Madem ki yeniden başlamalara and içmişiz bir kez, bu dikenleri gerekirse götümüze bile sokacağız, zira eldeki gül bu.

Sonuç mu? Elbette ki sonuç yok. Yaşayıp gidiyorsun işte. Yeniden başladığın her zamanda da, eski eksikliklerini, yeni tecrübeler ve sözümona mutluluklarla tamamlamaya çalışıyorsun. Evet ama niçin?

Ümit için. Çünkü ümit etmek bitmez. ♠

Bu yazıyı tam bir sene önce yazmışım. Değişen bir şey var mı peki? Var. Artık daha da ümit doluyum. Yani, sonuçta yaradılışım böyle, yapacak şey yok.

Ümit bana doğduğum gün eklemlenmiş.

Anka Kuşu’nun Düşünmediği Şey” üzerine 2 yorum

  1. Doğduğun gün nihai önermen de eklemlenmiş sana. Yani bu ön kabulle birlikte, önünde sonunda, “mutlu” olmak zorundasın, kaçarı yok.

Bir Cevap Yazın

