Veciz Sözler, Barış Bıçakçı

“Peki ama sevmek için ne gerekir? İşte tam bu noktada nedensizliğin arsız kuşları üzerinize pisler. Ciddiyim, bir de bakmışsınız, seviyorsunuz. Biri çıkar karşınıza, balkon yıkamanın çok güzel bir şey olduğunu söyler, seversiniz. Bir başkası çıkar, çocukluğundan beri bir gülümsemenin dudaklarından, yüzden nasıl silindiğini takip ettiğini söyler, seversiniz. Bütün çocukların okuldan koşarak çıktığını fark edip etmediğini sorduğunuzda, ‘Evet, üstelik kışın, paltolarını giymeden yalnızca kapşonlarını başlarına geçirip öyle koşarlar.’ yanıtını veren genç bir kadını, güzel domates kesen orta yaşlı bir adamı, Oktay Rifat’ın ‘Bir Uykuda’ şiirini çok seven birini, ispirto ocağını cezvesini ve fincanını yanından ayırmayan bir kahve tiryakisini, kızının saçlarını tarayan bir babayı, ‘bal kavanozu’ diyemeyip ‘bal kavanözü’ diyen bir anneyi, herkesi herkesi sevebilirsiniz. İnsan sevilecek bir canlıdır. Gezegenimizdeki en güzel şeydir. Yattığım yerden biliyorum bunu. Ama Pervin bilmiyordu.”

Ben de bu kitabı bu kadar seveceğimi bilmiyordum açıkçası. Veciz Sözler ismi bile hiç çekmiyordu beni kendine, diğer Barış Bıçakçı kitaplarının isimlerinin aksine. Ama içimdeki kronolojik takıntı, gönlümün sırasına bunu koydu.

Veciz Sözler

Uzun zamandır şahit olduğum en güzel anlatıma sahip bu kitap. O kadar köşeleri alınmış, yumuşak, sanırsınız ki overlokçu ayağımıza gelmiş. Belki de överökçüdür o ama.

Ne demiş bak yine Sulhi: “Tanrı varsa, onu tesadüflerde aramak gerekir.” Ve “Aile, televizyon karşısında gerçekleştirilen bir toplu intihardır.” Ve “En az yaşanan en çok hatırlanır.” Ve daha niceleri.

Hülâsa, bunu okusanıza yahu! ♣

Veciz Sözler, Barış Bıçakçı” üzerine 2 yorum

  1. Bunu görünce gittim ben de kitabı aldım elime tekrar, ve gördüm ki buradaki alıntının altını bastıra bastıra çizmişim okurken.
    Bir de şu var:
    “… Bakın, edebiyatla ilişkisi, yakınlığı olan insanların en temel özelliğidir merkezden kaçık olma durumu. … Kahramanımız, bir edebiyat tutkunu olarak, şüphesiz bir merkez aramıyordu. Ama eşmerkezlilik arıyordu ve buna da geometri filan değil düpedüz arkadaşlık denir canım!”

Bir Cevap Yazın

